زیاد پیش می آید که در اینستاگرام با مطالبی روبرو می شوید که مایلید با دوستان یا نزدیکان خود به اشتراک بگذارید. با این که کپی متن در شبکه های اجتماعی دیگر به راحتی امکان پذیر است، در حالت عادی امکان کپی کپشن اینستاگرام برای کاربران وجود ندارد.

البته همانطور که گفتیم ترفندها و روش هایی وجود دارد که می تواند کپی متن از اینستا را امکان پذیر نماید. از جمله روش هایی که می تواند برای کپی کپشن اینستاگرام مورد استفاده قرار گیرد، موارد زیر را شامل می شوند:

– استفاده از نسخه وب اینستاگرام

– استفاده از حالت سایت دسکتاپ

– بهره مندی از قابلیت ocr

– کمک گرفتن از برنامه های جانبی

در ادامه هر یک از این ترفندها را به طور مفصل مورد بررسی قرار می دهیم.

کپی کپشن اینستاگرام با نسخه وب اینستاگرام

یک راهکار ساده و مطمئن که می تواند برای کپی کپشن اینستاگرام مورد استفاده قرار گیرد، استفاده از نسخه تحت وب این برنامه است. کپی متن از اینستا با کمک این روش، طی مراحل زیر انجام می شود:

اولین قدم برای کپی کپشن اینستاگرام با نسخه تحت وب این برنامه، کپی کردن لینک متنی است که قصد ارسال آن را دارید. برای این کار پست مورد نظر خود را در اینستاگرام باز کرده و علامت سه نقطه در قسمت بالا و سمت راست صفحه را لمس کنید. سپس سه گزینه برای شما نمایش داده می شود که باید Copy Link را از بین آنها انتخاب کنید.

سپس مرورگر (کروم یا ..) گوشی موبایل خود را باز کرده و لینک را در نوار آدرس آن Paste نمایید. سپس صفحه ای باز می شود که پست مورد نظر شما را نمایش می دهد. شما باید متن را انتخاب (Select) کرده و گزینه Copy در قسمت بالای صفحه را لمس کنید. سپس می توانید متن مورد نظر را در هر جایی که مایل باشید وارد (Paste) کنید. البته توجه داشته باشید که با استفاده از این روش، همچنان امکان کپی کردن کامنت های یک پست وجود نخواهد داشت.

کاربران اندروید و ios می توانند به راحتی از این روش برای کپی کپشن اینستاگرام استفاده کنند. البته اگر بخواهید روند کپی کپشن اینستاگرام را با کمک این روش سریع تر طی کنید، می توانید از همان ابتدا از طریق نسخه تحت وب اینستاگرام وارد اکانت خود شوید. سپس می توانید پست مورد نظر را به راحتی کپی نمایید.

نکته جالب توجه این است که نسخه تحت وب اینستاگرام هیچ محدودیتی در مورد کپی متن از اینستا برای کاربران ایجاد نمی کند. به طوری که با استفاده از نسخه تحت وب این شبکه اجتماعی، به راحتی می توانید کپشن ها و کامنت های زیر پست مورد نظر خود را کپی کنید. برای این کار کافی است سایت رسمی اینستاگرام را در مرورگر کامپیوتر یا لپ تاپ خود جستجو کنید. سپس پست یا کامنت مورد نظر خود را Highlight و کپی کنید.

کپی متن از اینستا

استفاده از حالت سایت Desktop در مرورگر موبایل

روش دیگری که برای کپی کپشن اینستاگرام وجود دارد، استفاده ازحالت سایت دسکتاپ می باشد. در این روش، اینستاگرام را در حالت Desktop باز می کنیم. در اولین قدم باید پست مورد نظر خود در اینستاگرام را کپی کرده و سپس وارد مرورگر موبایل خود شوید. در مرحله بعدی باید علامت سه نقطه در قسمت بالا و سمت راست نوار جستجو را لمس کنید. سپس صفحه ای برای شما نمایش داده می شود که باید گزینه Desktop Site را در آن پیدا و لمس کنید.

با این کار، مرورگر شما اپلیکیشن اینستاگرام را در حالت دسکتاپ باز می کند و شما می توانید کپی کپشن اینستاگرام را به راحتی انجام دهید. برای این کار کافی است پست مورد نظر خود را باز کرده و یک کلمه از آن را لمس کنید. پس از اینکه کلمه مورد نظر به رنگ آبی درآمد، آن را تا ابتدا و انتهای متن بکشید تا کل متن انتخاب شود. سپس از گزینه هایی که برای شما نمایش داده می شود، Copy را انتخاب کنید. اکنون می توانید متن را در هر جایی که می خواهید از جمله کپشن یکی از پست های اینستاگرام خود قرار دهید. برای این کار، کافی است انگشت خود را در همان مکان قرار داده و پس از نمایان شدن گزینه Paste، آن را لمس کنید