هاست مناسب وردپرس چه تفاوتی با سایر هاست ها دارد؟ در هاست اشتراکی معمولی ابتدا شرکت هاستینگ یک سرور بسیار قدرتمند تهیه میکند و بعد از نصب سیستم عامل و نصب کنترل پنل و کانفیگ , سرور را به چندین قسمت تقسیم میکند  و چند صد هاست اشتراکی به وجود می آید که با هرکدام از اینها میتوان وبسایت راه اندازی کرد.

هاست های اشتراکی به طوری کانفیگ میشوند که همه سیستم های مدیریت محتوا مانند جوملا وردپرس و دروپال و … قابل راه اندازی باشند و به طور اختصاصی هاست برای یک سیستم مدیریت محتوا کانفیگ و بهینه نمیشود!

با رشد سیستم مدیریت محتوا وردپرس یکسری شرکت های هاستینگ تصمیم گرفتند که هاست مخصوص وردپرس ارائه دهند. در واقع هاست مخصوص وردپرس طوری کانفیگ و تنظیم میشود که در آن وردپرس بهترین عملکرد را داشته باشد و مشکلاتی که در هنگام استفاده از هاست اشتراکی مانند down شدن , کندی و اختلال سرعت را از بین ببرند.

قبل تر ها شرکت های هاستینگ در پاسخ به کندی وردپرس در مواجه با مشکلات دیگری که هاست اشتراکی برای سایت ساز محبوب وردپرس ایجاد میکرد , پیشنهاد میدادند که وبسایت را به سرور اختصاصی یا مجازی منتقل شود  اما با وجود هزینه بسیار بالا و نیاز به دانش فنی برای مدیریت و کانفیگ سرور مجازی یا اختصاصی وبمستران بسیار زیادی از تهیه سرور مجازی یا اختصاصی سر باز میزدند و وجود یک هاست مخصوص وردپرس کاملا احساس میشد.

منبع : آرنا لرن