اگر جزو از آن دسته هستید از افراد هست که در سطح اینترنت دنبال آموزش اتصال گوشی به تلویزیون هستید در اینجا مقاله قصد دارم بهترین روش های ممکن که میشود اتصال موبایل به تلویزیون رو ممکن کرد رو به شما معرفی کنم. اتصال گوشی به TV کار سختی نیست مثل آب خوردن اگر در ادامه مطلب همراه تکبین باشید به همین سادگی به شما یاد خواهم داد موبایلت رو به تلویزیون متصل کنی.

 

چرا باید گوشی را به تلویزیون متصل کرد؟؟

اگر به گوشی های نگاه کنیم میبینیم جزو یکی اعضای بدن ما انسان ها شده اگر قصد داشته باشیم فیلم و چیزی رو به طور جمعی نگاه کنیم آوردن ان فیلم در موبایل مثل آب خوردن میمونه فقط لازم دانلود کنید یا به صورت آنلاین بزنی پخش اما هنوز هنوز که موبایل ها دارند بزرگ تر و بزرگ میشوند اما نسبت به تلویزیون بسیار کوچک به نظر میرسند و نگاه کردم فیلم یا چیز دیگر با موبایل حتما چشم ها را اذیت میکند و مورد آزاد میباشد فکر کنید با ۴ نفر بخواهید تو یک موبایل ۶ اینچی فیلم تماشا کنید خخخخ, حالا با این دلایلی که برای شما بیان کردم قصد دارم به شما یادم چگونه باید اتصال گوشی به تلویزیون رو ممکن ساخت.

 

 

۱– اتصال موبایل به تلویزیون با استفاده از کابل HDMI

اتصال موبایل به تلویزیون

باید عرض کنم بهترین روش و ساده ترین راه برای اتصال گوشی به تلویزیون استفاده از پورت HDMI هست شما میتوانید این پورت را به گوشی بعد به تلویزیون خود متصل کنید صفحه نمایشگر گوشی تان در تلویزیون ببینید, فعل حال میتونم بگم اکثر تلویزیون های موجود در بازار از پورت HDMI پشتیبانی میکنند و شما میتوانید به راحتی از این روش استفاده کنید اما سوال اینجاست که گوشی از پولت HDMI پشتیبانی نیمکند پس چگونه باید آن را به TV متصل کنیم؟؟ نگرانی شما به جا هست. خدمتتتون عرض کنم که شما با استفاده از مبدل های USB به HDMI که در بازار به فراوان یافت میشود میتوانید این کار را انجام دهید و گوشی تان را به TV متصل کنید.

 

۲– اتصال گوشی به تلویزیون با استفاده از کابل USB

اتصال گوشی به تلویزیون

 

یکی دیگر از ساده ترین راه های اتصال موبایل به TV استفاده از کابل USB هست این کابلا معمولا همه گوشی ها دارند و همه تلویزیون ها ساپورت میکنند و میتوانید از آن استفاده کنید اما این نکته باید مورد توجه شما قرار بدم که شما نمیتوانید نمایشگر گوشی تان را به TV اتصال و آنی نگاه کنید بلکه میتوانید فایل ها از جمله آهنگ ویدیو و… را به TV ستید همانند لپ تاپ و کامپپیوتر, و در TV تماشا کنید.

 

۳– اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون به صورت بی سیم

اتصال گوشی به تلویزیون

اگر فکر می کنید زمان استفاده از کابل ها گذشته است و یا استفاده از کابل باعث می شود مجبور شوید گوشی را در فاصله معینی نگه دارید، ما هم با شما هم فکر هستیم. پس بهترین راه استفاده از اپلیکیشن هایی است که این کار را  انجام می دهند. دو تا از بهترین این اپلیکیشن ها، Miracast و ALLCAST است. خب در اینجا اگر TV شما هوشمند باشد و از چنین اپلیکیشن هایی پشتیبانی کند که کار تمام است و می توانید آن را در تلویزیون دانلود کنید و یا اگر موجود است آن را در منوی تنظیمات TV فعال کنید. اما اگر چنین امکانی در تلویزیون وجود نداشت باید دانگل Miracast یا ALLCAST را خریداری کنید و به TV متصل کنید. پس از این بسته گوشی و TV شما کار متفاوت است که البته زیاد هم سخت نیست و به سادگی کار با این اپ ها را یاد میگیرید. شما می توانید اپلکیشن مورد نظر را از گوگل پلی دانلود کرده و پس از نصب، به راحتی محتوای گوشی خود را بر روی تلویزیون تماشا کنید. راه های ارتباط بی سیم دیگر نیز وجود دارد همچون استفاده از Google Chromecast که آنهم مشابه همین است.

 

 

۴– اتصال گوشی آیفون به تلویزیون به صورت بی سیم

اتصال گوشی به تلویزیون

اپل برای محصولاتش Airplay را ارائه می دهد. شما می توانید از Airplay برای اتصال آیفون خود به TV استفاده کنید. البته Airplay تنها بین محصولات اپل کار می کند، بنابراین برای استفاده از این قابلیت باید یک Apple TV داشته باشید و از طریق آن گوشی آیفون خود را به TV متصل کنید. مدتی است که نسخه دوم Airplay به نام Airplay 2 نیز عرضه شده است که البته از IOS 11 به بعد عرضه شد. اگر TV و آیفون شما به یک منبع Wi-Fi متصل باشند، Airplay به راحتی بین آنها اتصال برقرار می کند. پس از آن با استفاده از تنظیمات موجود در گوشی و تلویزیون می توانید از اتصال گوشی به تلویزیون لذت ببرید.

 

چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم ؟

  • اتصال موبایل به تلویزیون با استفاده از کابل HDMI
  • اتصال گوشی به تلویزیون با استفاده از کابل USB
  • اتصال موبایل اندرویدی به TV به صورت بی سیم
  • اتصال موبایل آیفون به تلویزیون به صورت بی سیم

 

صحبت نهایی

در اینجا بهترین روش های موجود اتصال گوشی به تلویزیون را به شما معرفی کرم و امید وارم لذت برده باشید, در ادامه انجام این روش ها هرگونه مشکلی برایتان پیش آمد میتوانید در پایین این مقاله کامنت کنید