همانطور که می دانید اینستاگرام در حال حاضر یکی از قدرتمندترین رسانه های اجتماعی برای تعامل با مخاطبان حوزه کاری تان است. اگر هنوز به طور جدی در اینستاگرام فعالیت خود را شروع نکرده اید صادقانه بگویم از رقبای خود خیلی عقب افتاده اید.

فعالیت و تولید محتوا در اینستاگرام اصول و قواعد خودش را دارد که با توجه به تغییرات الگوریتم اینستاگرام در سال 2020 باید از آن ها آگاهی داشته باشید.

مواردی مثل قرار گرفتن در اکسپلور اینستاگرام، نمایش در نتایج جست و جو، افزایش ریچ پست های منتشر شده و … برای موفقیت و افزایش فالوور اینستاگرام بسیار مهم هستند، چیزهایی که قصد دارم در این مقاله عنوان کنم مستقیما به همین موارد مربوط می شوند.

شاید اصلی ترین قضیه در اینستاگرام بالا بردن فالوورها باشد اما اینکار به تنهایی کافی نیست. اینکه چگونه با دنبال کنندگان خود در اینستاگرام تعامل داشته باشید خیلی مهم است.

در واقع در اینستاگرام باید طوری تولید محتوا کنید که مخاطبان شما همیشه همراه تان باشند و دوست داشته باشند شما را به دیگران هم معرفی کنند. این دقیقا هدف هر کسب و کاری در اینستاگرام است که روز به روز کاربران بیشتری با آن ها همراه شوند.

در این مقاله یکسری نکات ساده ولی در عین حال مهم را عنوان می کنم که با رعایت آن ها بدون صرف هزینه های تبلیغاتی می توانید رشد چشمگیری را در اینستاگرام تجربه کنید. در این مقاله همراه من باشید تا شما را با این 20 نکته مهم و حیاتی آشنا کنم.

 

نکات مهم برای داشتن بهترین پیج اینستاگرامی

انتخاب نام پیج اینستاگرام

علاوه بر انتخاب نام کاربری تان که باید هم نام و مرتبط با حوزه کاری تان باشد، نام پیج را حتما باید به انگلیسی و فارسی بنویسید که کاربران با جست و جو عنوان پیج تان در اینستاگرام راحت بتوانند شما را پیدا کنند. این قضیه در آینده باعث می شود کاربران دیگری هم شما را به صورت اتفاقی پیدا کنند. البته این مورد بیشتر برای پیج های بیزنسی صدق می کند نه پیج هایی که به نام افراد ساخته می شوند.

مثلا پیج هایی که در حوزه کسب ثروت و موفقیت فعالیت می کنند با انتخاب نامی مرتبط برای پیج خود که در این موضوعات است شانس بیشتری در نمایش نتایج جست و جو پیدا می کنند.

 

استفاده از کلمه کلیدی در نام پیج

درج کلید واژه موضوع صفحه در کنار نام پیج اینستاگرام تان کمک خوبی به دیده شدن تان می کند. اگر امکانش بود حتما در کنار نام تان از  کلمه کلیدی اصلی حوزه کاری تان استفاده کنید.

مثلا اگر در حوزه برندسازی شخصی فعالیت می کنید، درج عبارت “برندسازی” در کنار نام پیج تان بسیار مفید است.

 

تصویر پیج اینستاگرام

عکس پیج اینستاگرام شما نشان دهنده هویت کسب و کارتان است. سعی کنید از عکسی استفاده کنید که جذاب، واضح و گیرا باشد که در ذهن مخاطب بماند. اگر پیج شما مربوط به برند یا کسب و کارتان است حتما از عکس لوگوی کسب و کارتان استفاده کنید.

اگر پیج اینستاگرام شما برند شخصی خودتان است حتما از عکس پرتره خودتان استفاده کنید. طوری که چهره شما کاملا واضح باشد. کمی لبخند هم چاشنی عکس تان کنید عالی می شود. در اکثر مواقع جذاب بودن عکس تان هم عاملی برای فالو کردن پیج شماست.

این تصویر پیج اینستاگرام جناب دکتر صحت است که به نظرم بسیار جذاب و دلنشین است.

پیج اینستاگرام کامران صحت

 

استفاده از هشتگ ها در بیو

هشتگ در بیو پیج اینستاگرام بیشتر برای هشتگ های اختصاصی برند یا کمپین های برندتان کاربرد دارد. تا کاربران با مشاهده هشتگ های اختصاصی، به بخشی از مطالب صفحه، مستقیما دسترسی داشته باشند. درج هشتگ های عمومی در بیو، کمکی به دیده شدن بیشتر صفحه شما نمی کند.

علاوه بر استفاده از هشتگ های مربوط به کسب و کارتان در بیو پیج تان، سعی کنید چیزی که در بیو می نویسید عاملی برای دنبال کردن شما باشد.

نیازی هم نیست از هشتگ های زیاد در بیو پیج تان استفاده کنید. استفاده بیش از حد از هشتگ ها چهره پیج شما را زشت می کند. سعی کنید یک الی سه هشتگ در بیو پیج تان به کار ببرید.

پیشنهاد می کنم مقاله همه چیز در مورد کسب درآمد از اینستاگرام را حتما بخوانید.

 

در بیو چی بنویسید؟

در توضیحات بیو پیج خیلی مختصر و مفید توضیح دهید که کار شما چیست و در این صفحه چه اتفاقاتی قرار است بیافتد. مثلا بنویسید: به شما یاد می دهم چطور از اینستاگرام درآمد دلخواه تان را کسب کنید. همرا من باشید تا با هم به موفقیت برسیم.

 

هایلایت ها در اینستاگرام

محتوا و پست هایی که با ارزش تر هستند و می خواهید بیشتر دیده شوند را در استوری هایلایت کنید. به این صورت پست های قدیمی صفحه نیز شانس دیده شدن بیشتری خواهند داشت.

سعی کنید برای هایلایت ها کاور مناسب تهیه کنید. اگر واقعا محتوایی ارزشی برای کاربر ندارد یا تاریخ انقضا دارد، هایلایت نکنید بهتر است.

برای درگیر کردن کاربرانی که تازه پیج شما را فالو می کنند استفاده از هایلایت ها به شدت توصیه می شود. گاهی وقت ها نیز می توانید در بیو خود اشاره ای به اینکه از هایلایت ها دیدن کنید هم کنید.